22 februari 2009

Het bestuur van de beheersstichting scouting Don Bosco Ursem bestaat uit de volgende personen:

Voorzitter Hans Schuitemaker
Penningmeester Jolanda Stam
Secretaris Yvonne Schaap

Bestuurslid Rinus de Graaf
Bestuurslid Bruno Zutt
Bestuurslid Moniek Kenter
Bestuurslid John Molijn

De taak van het bestuur is om te zorgen dat de randvoorwaarden kloppen. Dus zorgen voor onderhoud, contributie, verzekeringen, verhuur, contact met Scouting Nederland, de gemeente, vaststellen van het budget voor de speltakken , stukje begeleiding naar de leiding etc. De leiding van de diverse speltakken worden geacht om een 2-tal cursussen te volgen plus een stage bij een andere groep.

De programma's worden zelf bedacht of met behulp van spelboeken van de scouting in elkaar gedraaid.  Dat er heel wat uurtjes in de voorbereiding gaan zitten mag niet worden vergeten. Binnen het spel van de scouting wordt aandacht besteed aan verschillende facetten zoals het leren van elkaar, luisteren, werken in gemengde groepen, samenwerken.

Van de contributie dragen we, per lid, een deel af aan Scouting Nederland en een deel aan de regio Noord-Holland-Noord. Hiervoor zijn de kinderen en leiding geregistreerd en krijgen het clubblad.  Ook zijn ze verzekerd. (gaat pas in werking als de eigen verzekering niet afdoende is.)

Van de ouders verwachten wij enige betrokkenheid.  Het is alleen maar leuk als u eens een deel van een opkomst bijwoont of vragen hebt.  Verder doen we een beroep op de ouders bij het schoonmaken van het gebouw, onderhoud terrein en clubhuis.