Nieuwsbrief Welpen mei 2012

Beste Welpen en ouders,

Voor je ligt de laatste nieuwsbrief met programmaoverzicht van het seizoen 2011 - 2012

Zodra er meer informatie bekend is van één van de activiteiten sturen we dat natuurlijk ook rond. We hebben voor de laatste opkomsten van het seizoen een gevarieerd programma proberen samen te stellen. Omdat er enkele opkomsten tussenuit vallen proberen we de andere “extra leuk” te maken.

20 april Opkomst, tempex junglebook figuren maken.

27 april Opkomst

4 mei Meivakantie, geen opkomst.

11/12 mei Weekendje met de kids.

18 mei Hemelvaartweekend, geen opkomst.

25 mei Kermisbingo

1 juni Pinkstervakantie, geen opkomst

2 juni Zaterdag! Klusdag voor de ouders.

8 juni Kampvuur avond met nieuwe leden.

15 juni Pionier activiteit buiten.

22 juni geen opkomst

23 juni Zaterdag! Regionale welpendag.

29 juni Fietsen mee, actieve avond buiten.

7 en 8 juli Afsluitweekend.

11/12 mei Weekendje

We beginnen vrijdagavond om 19.00 uur en we sluiten zaterdag om 16.00 het weekend af.

We slapen in het gebouw. Verdere info volgt nog.

2 juni Zaterdag! Klusdag voor de ouders.

Vandaag gaan we diverse klusjes opknappen met behulp van de ouders. We hebben een lijstje met diverse dingen als het nieuwe houthok maken, demonteren van de oude CV ketel, onkruid wieden, straatwerk opknappen, schoonmaken en schilderen. De organisatie ligt bij het bestuur en het bestuur benaderd u ook per e-mail hierover. Geef per mail aan waar u iets in kunt betekenen voor ons. Omdat we dit jaar geen ouders hebben ingeroosterd voor het schoonmaakrooster verwachten we een grote opkomst.

8 juni Kampvuur avond met nieuwe leden

Zoals we afgelopen vrijdag met iedereen besproken hebben, hebben de meeste van jullie de leeftijd om volgend seizoen over te vliegen naar de luchtscouts. Daarom komen er vanaf vanavond nieuwe leden kijken. Ze draaien dan de rest van het seizoen mee, met uitzondering van het afsluitweekend.

Vanavond oude kleding aan! Geen fleech of nylon, echt katoen of spijkergoed, geen slippers, goede schoenen. Dit alles in verband met vonkjes / veiligheid.

22 juni Scouting EK

Welpenkampioenschappen. Gaan helaas niet door!!!

29 juni Fietsen mee, actieve avond buiten.

Zijn je banden hard? Doet je licht het goed? Dan mogen jullie vanavond allemaal op de fiets komen.

7 en 8 juli Afsluitweekend.

Net als ieder jaar een gezellig afsluitweekend van het seizoen met alle leden en leiding van onze vereniging. We slapen in het gebouw.

Afscheid Marieke,

In verband met een nieuwe avondstudie en vaste baan kan Marieke dit niet meer combineren met haar scouting carrière. Zij neemt aan het einde van dit seizoen afscheid van ons. Uiteraard zijn we haar erg dankbaar voor de vele jaren dat ze zich zeer enthousiast heeft ingezet. We zijn natuurlijk nog steeds op zoek naar:

Nieuwe leiding

We zijn op zoek naar nieuwe leiding. Dit om onder andere een nieuwe gidsen groep (meisje tussen de 11 en 15 jaar) te starten. We willen graag samenwerken met een gezellige meid of jongen die leuk met kinderen kan omgaan. Kent u iemand, vanaf 18 jaar, die ons team wil komen versterken, dan horen wij het graag!