september 2010

Goeiedag scouting vrienden,

Het is weer zover, de vakantie is voorbij dus gaan we ook weer beginnen met de scouting opkomsten. Hierbij willen wij jullie allemaal weer uitnodigen om er gezamenlijk weer een gezellig seizoen van te maken, met een hoop leuke en uitdagende activiteiten.

De eerste opkomst zal plaatsvinden op donderdag 2 september. De tijden van de opkomst zijn ongewijzigd gebleven. We starten om 19:00 dus kom op tijd en we zullen rond de klok van 20:30 de avond weer afsluiten.

Tot donderdag,

Dennis, Wilco en Rodney

Week

Activiteit

2 – Sept

Fikkie stoken met wat lekkers klaar maken, dus oude kleren aantrekken.

9 – Sept

Vliegers maken van vuilniszakken en bamboestokjes

16 – Sept

Pionieropdracht

23 – Sept

Scouting-loten verkopen

!!! Let op de opkomst start nu om 18:30 tot 20:00 !!!

Dit is i.v.m het vroeg donker worden

30 – Sept

Patrouille indeling maken en een leuke naam verzinnen

7 – Okt

Patrouille bord/logo maken

14 – Okt

Tochttechnieken en een tocht door het dorp lopen

21 - Okt

Geen opkomst i.v.m. de Herfst-vakantie

Scouting loterij

Jaarlijks vindt de Nationale Scouting Loterij plaats. De opbrengst van de lotenverkoop gaat naar de Scoutinggroepen, Scouting Nederland en het Scouting Nederland Fonds. Met de opbrengst kunnen de Scoutinggroepen bijvoorbeeld het onderhoud van hun clubhuis betalen. De loten kosten € 2,50 waarvan € 1,50 naar de eigen groep toe gaat. Dus als we met ons alle goed ons best doen, komt er extra geld binnen om leuke dingen te doen.